Wil je als bedrijf écht inspelen op de behoeften van klanten? Dan heb je medewerkers nodig die zich in klanten kunnen verplaatsen. Door klanten werkelijk te horen, begrijp je beter wat ze nou écht willen en kun je een beter aanbod doen. Ook klachten of problemen los je vaak al voor een groot deel op als je je inleeft in je klanten. Op deze manier voorkom je reputatieschade via blogs en sociale netwerken.

In deze training leren medewerkers empathisch communiceren: communiceren met aandacht voor de beleving en beweegredenen van de klant. Met als resultaat effectiever klantcontact en meer klanttevredenheid.

Doelgroep

Medewerkers die via e-mail, social media, chat, telefoon of face-to-face contact hebben met klanten, zoals klantadviseurs, callcentermedewerkers, klantenservice medewerkers en accountmanagers.

In deze training leren de deelnemers:

• het principe van empathische communicatie;
• hoe jezelf helder te uiten en empathisch te luisteren
• de valkuilen van empathisch communiceren
• obstakels die empathisch luisteren in de weg kunnen staan

Werkwijze

In deze training leren medewerkers communiceren volgens de vier stappen van het communicatiemodel van dr. Marshall B. Rosenberg. De training interactief met veel ruimte voor oefeningen en praktijkvoorbeelden. Er wordt uitgebreid ingegaan op de valkuilen, zodat deelnemers empathisch communiceren correct leren toepassen in hun eigen werkpraktijk.

Duur training 1 dag
Aantal deelnemers 5-10
Deze trainingen worden in-company of op een externe locatie gegeven. Voor meer informatie over deze training of een voorstel op maat, neem vrijblijvend contact op.

Bel 06 518 35 227 voor een vrijblijvende offerte.

Share Your Thought