Als zorgverlener wil je de gezondheid en het welbevinden van patiënten bevorderen. Je bent met al je aandacht bij het probleem en het wegnemen van pijn en ongemak. Patiënten willen vooral iemand die luistert, ondersteunt en respect toont. Hoe doe je dat in de korte tijd die je hebt tijdens een consult?
In deze training leert u helder communiceren mét aandacht voor de behoeften van de patiënt. Met als resultaat effectievere gesprekken, meer vertrouwen en tevreden patiënten.
Doelgroep
Huisartsen, tandartsen, specialisten, verpleegkundigen en paramedici.
In deze training leren de deelnemers:
• het principe van empathische communicatie;
• hoe jezelf helder te uiten en empathisch te luisteren
• obstakels die empathisch luisteren in de weg kunnen staan
Werkwijze
In deze training leren zorgverleners communiceren volgens de vier stappen van het communicatiemodel van psycholoog dr. Marshall B. Rosenberg. De training is interactief met veel ruimte voor oefeningen en praktijkvoorbeelden. Er wordt ingegaan op de valkuilen, zodat deelnemers het model correct leren toepassen in hun eigen praktijk.
Duur training: 1 dag
Aantal deelnemers: 5-10
Deze trainingen worden in-company of op een externe locatie gegeven. Voor meer informatie over deze training of een voorstel op maat, neem vrijblijvend contact op: tel. 06 518 35 227.