Als leraar of pedagogisch medewerker wil je de ontwikkeling en het welzijn van kinderen bevorderen. Je zorgt ervoor dat ieder kind de aandacht krijgt die het verdient en je draagt zorg voor hun veiligheid en welbevinden. Kinderen willen vooral de wereld ontdekken en de vrijheid om zelf keuzes te maken. Hoe bied je hen hiervoor de ruimte binnen de regels en afspraken waaraan je moet voldoen? En hoe blijf je kinderen horen zonder helemaal mee te gaan in hun wensen?
In deze training leert u empathisch communiceren met kinderen: communiceren mét aandacht voor de behoeften van het kind. Met als resultaat blijere kinderen en meer plezier en ontspanning in je werk.
Doelgroep
Leraren/docenten en pedagogische medewerkers van kinderdagverblijven en BSO’s.
In deze training leren de deelnemers:
• het principe van empathische communicatie;
• hoe jezelf helder te uiten en empathisch te luisteren
• de valkuilen van empathisch communiceren
• obstakels die empathisch luisteren in de weg kunnen staan
Werkwijze
In deze training leren docenten en pedagogisch medewerkers communiceren volgens de vier stappen van het communicatiemodel van dr. Marshall B. Rosenberg. De training interactief met veel ruimte voor oefeningen en praktijkvoorbeelden. Er wordt uitgebreid ingegaan op de valkuilen, zodat deelnemers empathisch communiceren correct leren toepassen in hun de dagelijkse werkpraktijk.
Duur training 1 dag
Aantal deelnemers 5-10
Deze trainingen worden in-company of op een externe locatie in Utrecht gegeven.
Bel 06 518 35 227 voor meer informatie en een vrijblijvend voorstel op maat.