Vragen vooraf
Communiceren kan alleen als je weet tegen wie je praat. En welke behoeften jouw doelgroep heeft. Open Contact is betrokken en nieuwsgierig en stelt veel vragen over uw klanten: “Hoe zien ze eruit?”, “Wat zijn hun behoeften?“, “Waarom kopen ze bij u?”, … Zo kan ik me verplaatsen in hun hoofd en empathische teksten schrijven. Ook bespreek ik met u het doel van de verschillende pagina’s met u en de voordelen (USP’s) van uw bedrijf. Waar staat uw bedrijf voor? Welke behoefte vervult u voor uw klant? Als u dat weet, kunt u klanten inspireren. Daarnaast kunt u aangeven wat voor sfeer en schrijfstijl u graag op uw site wilt. Wilt u bezoekers bijvoorbeeld je bezoekers aanspreken met je en jij of u en uw?
What’s in it for me?
Na het interview bekijk ik uw huidige website (als u die heeft) en websites van concurrenten om een indruk te krijgen van uw markt en doelgroep. Daarna leef ik me in in uw doelgroep, zodat de teksten echt antwoord geven op zijn vragen (what’s in it for me?) De enige reden waarom uw klant namelijk iets zou willen met uw product of dienst zit in hemzelf: zijn behoefte.
Correctieronde
Ik stuur u de webteksten per mail, waarna u deze kunt controleren op feitelijke juistheid en u nog wijzigingen kunt laten doorvoeren. Na akkoord stuur ik u de definitieve teksten, zodat uw webbouwer deze op uw nieuwe website kan plaatsen. Als u dat gemakkelijker vindt, zet ik de teksten direct in het aanleverdocument voor de webbouwer.
Spreekt mijn werkwijze u aan?
Bel direct 06 518 35 227